Sunday, April 17, 2011

Cuti Melaka.

Hai Assalammualaikum.

Bercuti yeahh memang benda yang paling saya suka ya kawan-kawan.Sebab perkara ni kalau kita buat boleh menghilangkan segala bapak punca strees!Haa act percutian family ni pada bulan dua,tapi I memang saja nak post-postkan sebab belum pernah lagikan cerita tentang family saya.Ok malas cakap banyak.Masa tu kami semua pergi Melaka Bandaraya Bersejarah.Memang penat sebab pergi pun time Tahun Baru Cina,so ramai lah jugak yang nak bercuti.First tempat kteorng semua pergi : Zoo. *ini semua kerana memenuhi permintaan kanak-kanak riang tu.* Tau tak betapa penatnye masuk Zoo Melaka.Dahler besar lepas tu bawak budak-budak yang memang xreti duduk diam.Adoi!






dekat Zoo Melaka.









sementare kita tunggu adik alesya buat hal kejap so.kita jangan bazirkan bateri camera..!!HEE :D

Tengah syok bergambar sekali kau, ambik ada pulak ular sebesar tidak orang zoo tu pegang eisss I memang agak kuran jinak dengan binatang yg ezotik nie. Belum ada masa lagi untuk beramah mesra.
Need time.Mama pun nampak jer ular tu terus muka macam xmakan seminggu.








adik kila masa nie sakit bibir.Saja usik dia kau cucuk botox ea..,tu yang muka dia macam nak nangis.
Owh.. nak kenalkan yang tudung biru tu my mummy
:Pn.Anida, baju oren tu :Aqilah, baju hitam : Aina Adlina ,baju gaun putih yang botak tu : Alesya Alya.

mane saya???







inilah saya..Adoi!buruk muka..!!haha tapi tak per dah ada orang cakap kat saya comel hari-hari!heee terima kasih daun keladi , lain kali cakap agi..hehehe
Mula-mula sekali kiteorg pergi tengok binatang apa nama dia ..lupa pulak. Tapi kebanyakkan nya binatang kat situ I dengan adik2 I xtengok nama .dok sibuk usha  binatang dekat situ haha.





Ha tengok gambar sebelah kiri nie ada macam happy family tak?Hello sayangku nie adik I lah, panggil jer ayun.Suka bergambar konterversi deagn dia nie.yelah before that ada mamat nie follo jer mane aku pergi, so apalagi,beradu acting ler dengan ayun.Selau dia nie jadi kekasih separuh masa aku.Kesian dia.Tapi kenelah kan untuk menjaga kakak dia nie ..kadang2 selalu jugak ambik kesempatan memandangkan aku dengan dia nie tiada batasan untuk berpegang tangan,so kalau ada pakwe macam tengok aku lain macam aku terus peluk tangan dia..nanti mama mesti cakap *oit nak berlakon tu berpada -pada sikit*
Apa gunakan dapat adik yg cukup pakej untuk dijadikan kekasih separuh masa nie tak payah nak upah orang.Aku pon selau jugak ber lakon jadi awek separuh masa dia.So sikap saling membantu tu sentiasa ada dalam diri kami yer..
Mama: amboi kalau berlakon memang loving cube kalau bergaduh!








Masa naik bot ni ada kisah kelakar.Adik alesya aku tak tahu budak kecik ni dapat power dari mana,cube korang semua bayangkan dia boleh gaduh dengan mama sebab rebut tempat duduk.I masa tu tengah sibuk menghabiskan bateri camera,tup2 tetiba nmpak mama terduduk kat bawah sambik geak-gelak.Aku tanya 
: aii mama kenapa duduk bawah?
:adik kamu ler tolak mama sebab dia nak duduk kat kerusi tu..
*aku dengan ayun dah ternganga dengar sebab nya~ alesya & mama gaduh rebut kerusi??


kononya nak jadi model larh adik beradik nie tapi hampeh!Alesya dah menangis sebab panas..

yang ini dah macam daddy penyayang kononyer.Tapi memang budak botak tu korang tau tak dia memang akan berasa selamat kalau dengan abang dia,sebab kalau dia buat salah abang dia tak akan marah dia macam kakak dan mama dia..oo siaplah kau ayun dah balik asrama nanti!Semalam budak botak tu pecahkan botol sos cili mama baru beli.Fuhh menyirap jer.Tangan aku pun menjadi mangsa.Sakit! Bengkak!

Anida & Amani..haaa  like mother like daugther...



yang nie sebelah malam.Kalau tak silap yang ni dekat umbai.Fuhh memang popular ikan bakar dekat sini.Kteorg datang pukul 8.00 then dapat makan pukul 9.15 Fuhh agak perut aku masa tuh dah merajuk taknak makan.adik-adik aku lagi larh semua dah buat muka..





kesian nana dengan kila .Punya lah lapar then saya sebagai kakak yang prihatin belikan air kelapa ..suruh dorang makan dengan isi-isinya sekali.

p/s: i memang usha mamat empunya motor yang warna hijau tu..hahah xsangka larh weyh respond positive hahaha..














Ayah dan mama saya..yang ni senyum sebelom dapat bil makan.
Selepas makan senyum versi lain ada hahahaha....takper nanti kakak belanja pulak ok mama.
: huh itu jer yang mama dengar melaksanakan tak jugak:!
:ea belom ea?:"
^__^










Sebelum balik hotel kteorg semua singgah tempat paling femes ah kononyer kat Melaka.Jonker Walk!
wahh memang best aku dapat belajar tentang budaya baba dan nyonya.
memang best dapat tengok pembuatan terompah dan semuanya cute cute belaka.Ada satu nyonya tu  dia kata suka tengok muka aku sebab putih macam nyonya..Hahaaa MUKA DAH NAK TERBAKAR MASE TUH..

but i miss the stall, sebab bagi saya peluang untuk belajar pakaian 
                                                      tradisional orang baba nyonya.thanks aunty sebab bagi saya peluang 
                                                      untuk mencuba.I miss u so much!

Inilah malam terakhir dekat Melaka.Sangat best dan enjoy percutian kali ini.Tapi nak balik kene pulak mengadap jem yang sangat teruk ! Adoi! ambik kau.Tapi takper sebab tak rasa pun sebab dalam kereta semua dah merehatkan mata tinggal ayah dan mama jer kat depan,..Haa perut kenyang,dah penat jalan memang puas.

p/s: masa pergi zoo aku cume suka satu binatang nie jer mungkin muka tak secomel pon tapi dia baik tak lawan cakap tuan dia.Nak tengok binatang yang aku sayang kat zoo melaka tu?
Comel kecik jer..                                             


         
             Comell bukan?? heheh ....^_^
                                

No comments: