Saturday, April 16, 2011

Opkim owhh UiTM..

 Assalammualaikum..

Ada sesiapa yang pernah dengar pasal opkim tak?ok mungkin ada yang pernah terlibat atau mungkin ada yang tidak tahu menahu langsung program opkim itu apa.So i just nak share jer kat uoall semua yang i nie pun pernah juga menyertai program opkim tu.Serius itu kali pertama..eass bukan kali pertama aku sertai cemp,tapi itu kali pertama cemp.yang aku sertai memang tak strees langsung!Kakak dan abang2 UiTM pun memang sporting gila lah weyh aku cakap.I ingat lagi time tu musim cuti sekolah dan bagi budak asramawati macam saya ini cuti itu merupakan tiket dapat cuti bagai.Cuci basuh baju la,lepas sembahyang subuh boleh tidur balik.Totally aku gunakan cuti itu dalam erti kata sebenar CUTI.haa tapi kalau mama dah suruh tolong kita kene tolong.Tapi aku geram *sebelum masuk cemp OPKIM*..aku dengan adik-adik dah rancang baek punyer plan.Tup2 mama kata "haa kakak jangan lupa hari sabtu balik asrama yer"


Hari sabtu pun telah muncul.Muka aku pagi tu dah kemuk kemit tak nak balik.Kawan-kawan aku semua dah lepaskan geram hantar meseg kat aku..Agaknyer number fon aku memang dah berdaftar untuk orang lepas perasaan kot.Then sampai jer sekolah haa lagi terang tak payah bersuluh  mereka punya expressi. semua sambil lipat baju sambil jugak ler mulut berjalan ...
aku naik dorm siantan lepas siap-siap kemas,then kawan aku semua ada.. dalam hati cakap*hmm dalam kata taknak semua ada *hihihi.Then kami asramawati semua diminta berkumpul di dalam dewan makan.nak tengok muka aku masa tuh*act aku pun tak tahu siapa tangan gatal ambik gambar aku secara candid nie anyway thanks kepada pakcik itu kerana snap gambar saya yang masa tu err...*


*haa mase nie aku sedih mengenangkan rancangan yang aku plan tapi adik-adik aku jer yang melaksanakan!*

Korang tak tengok lagi muka kawan aku sorang lagi nie memang tak boleh blah aku cakap orang dok sibuk cot cit sementara abang dan kakak UiTM sampai dia boleh bermimpi yang indah pulak.

yang ini pulak sewaktu suasana masa abang dan kakak opkim datang.Haa ambik kau!TERUS SEGAR MATA ASRAMAWATI AZIZAH tengok mereka terutama abang-abang kami ler.fuh masa tu satu jer dialog yang aku ingat gerangan siapa yang cakap aku pun tak perasan.
"walawei..aku tarik balik apa yang aku kutuk pasal program nie"
Then diorang sampai kami sebagai asramawati yang baik lerr kononyer.bagi senyuman yang paling manis lerh.hihi hiprokoti betol!Ea tapi serius activity yang first dah enjoy belom lagi hari yang akan datang.



<--- yang ni kira abang yang paling hot mase tu .Bukan apa sebab dia dari johor.And paling tak boleh blah pertanyaan pelajar universiti kepada pelajar SPM "hmm abang dan kakak kat sini nak tanya kalau makan kat dewan makan kan ni?korang basuh sendiri ker letak jer?and kalau nak tambah boley?"
aku mase tuh tengah minun terus tersedak.apa punya soalan daa.ingatkan sesi perkenalan tu nak tanya soalan yang susah sikit.tapi maybe nie jer kot yangm ereka risaukan masa tu.tak boleh blah kalau nak makan boley tambah tak?adoii.. 

masa nie muka blur sebab majoriti kawan dalam group tu kenal tapi kurang bercakap.ceh.pemalu konon,.but ada hikmah selepas tu kami berkawan..
amani,sakinah,amira armia,nadzirah,syafiqah,marikh*sorry sebab tak ingat nama dia selalu budak asrama pngil dia itu"dan tup2 pagi esoknya kami terima ahli baru.Onn.

yang ini kakak farah pengarah projek untuk program opkim di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK (ERT)AZIZAH.fuh memang cayalah kak farah nie.mase nie kelakar jugak sebab fasilitator semua perkenalkan diri masing-masing.I dengan shazwani sangat tension sebab speaker mic tu sebelah kami so automatik memang kami yg pertama sekali yang akan terasa dulu kalau tetibe abang tu nketawa ...adoii gegaran otak aku masa tuh.Ha kelakar jugak time nie sebab kami dibahagikan kumpulan so nama kami disebut pakai mic,so nasib le nama  siapa yang salah sebut redha jelah kan. Nama i pun tersenarai.Lain bebenor bunyinya samapi kat abang tu sebut nama aku.

inilah kumpulan saya.AJAJA FIGHTING! pengaruh korea sangat kuat tu sampai nama group pon ala-alan korea.Fasilitator kami kak yatie dan kak azni. Sporting larh weyh. tapi bab kene gotong royong memang kumpulan pemalz ada kerja tapi merayau buat lawatan tak rasmi untuk akak kami.jumpe jer mane camera kami akan berhenti seketika untuk sesi penggambaran.haha.







yang nie sewaktu pembentangan bangunan masa hadapan memang kelakar giler group kami punya bangunan..

tapi tetap dapat tepukan gemuruh yer kawan2!


yang ini malam kebudayaan .as usual malam kebudayaan memang kene bentangkan logo.dan sebagainya..aku tak tau knp kumpulan kami ramai yang jeles .tapi tak dalah hebatkan,.tapi mereka2 nie bagi soalan memang nak hentam habis.haha but well AJAJA FIGHTING!!hehe






haaa kan I dah kata AJAJA FIGHTING NIE gila camera.Orang suruh bergotong royong kami boley pulak kan memnbuat lawatan ..dengan akak2 UiTM sekali join.Then group lain marah sebab fasilitator mereka hilang gara2 terpengaruh dengan kami untuk bergambar hahahah*ketawajahat*Bukan salah kami yer adik2 sekalian haha
kak azni with our logo.LANGKAH HARI INI PENENTU LANGKAH SETERUSNYA.
AJAJA FIGHTING

So terlalu banyak kenangan yang tidak boleh diungkapkan dengan kata-kata.biarlah ianya menjadi memori dalam hidup aku dan rakan2 yang lain...thanks kepada UiTM kerana memilih sekolah kami untuk melaksanakan program yang sangaaaat larh best..kesian dekat pelajar yang tak pergi,,bila kami cerita semua xtau pape..paling xboleh blah tepu rama-rama akan aku ingat sampai sekarang....




p/s: aku menyirap gile kat sup yang aku makan pagi tu boley pulak kau tumpah kat baju aku ea...merah tau kulit I nie..huhu tapi kuat semangat sebab OPKIM punya pasal!!!!LOVE U ALL!

2 comments:

Unknown said...

rindu !!!!!!!

Anggun Amani said...

aku pun rindu gila2 kat opkim!