Friday, January 21, 2011

Kegilaanku untuk selamanya..

melihatkan gadis biasa seperti diatas ini.ada satu kegilaan nya semanjak kecil hingga ke laa nie rasenyeer..
nak tau ??
tattttarraaaa!!!!!! ini lah kegilaaan aku kalau ada mase lapang..(tapi sibuk pon nyempat lagi)
aku nie nak kate giler vavi sangat nagan novel xdalah tapi kalau dah dapat satu novel pehh memang wa xlepas bro!! tangkap cintan wa sama itu novel.


korang nak tau bape banyak aku laburkan duit untuk bace setiap novel huh!TAK PAYAH.
hehe pinjam sudah jimat kos dan dapat bace dengan free.
nak tengok sebahagian kecil novel yang aku dah bace ok jom2!!
Sinopsis :Filem yang berkisarkan cinta ini mengisahkan seorang mahasiswa Universiti Al-Azhar, Mesir dan beberapa kenalan wanita yang menaruh hati terhadapnya. Namun lebih daripada itu, kisah ini menjalani naik turunnya kehidupan dengan tatacara hidup sebagai seorang yang beragama Islam.
ejak menuntut di universiti itu, Fahri bersahabat baik dengan Maria, jiran tingkat atas flat pengajiannya, merupakan seorang gadis Kristian Koptik yang mengagumi Islam namun, menaruh hati secara senyap terhadap Fahri.
Keikhlasan hati Fahri, mendorong dia dan Maria membantu Noura, seorang gadis yang sering didera oleh bapa tirinya, Bahadur. Suatu hari, Fahri telah membantu seorang gadis berpurdah yang menjadi mangsa amukan warga Mesir kerana memberi tempat duduk kepada dua warga Amerika yang hampir pitam kerana kepanasan dalam gerabak keretapi.
Fahri kagum dengan keberanian gadis berpurdah itu. Sempat berbual dan sebelum berpisah gadis itu memperkenalkan dirinya dalam bahasa Jerman ‘mein name ist Aisha’.Suatu hari, Syaikh Ustman, guru tallaqinya bertanya sama ada dia mahu berkahwin atau tidak. Fahri bingung lalu solat istikharah. Bertemu secara taaruf, akhirnya Fahri mengakui jodohnya bersama gadis itu. Dia ialah Aisha.
Namun, perkahwinan dengan Aisha umpama derita terhadap tiga lagi gadis yang menyintainya dalam diam. Tidak cukup dengan itu, Fahri menerima dua dugaan yang paling besar dalam hidupnya.
Apakah dua dugaan yang terpaksa ditempuhi oleh Fahri?



haa yang itu kisah novel luar negara yang pertama aku baca..
yang kedua:
novel KETIKA CINTA BERTASBIH 1&2 novel dan ceritanya pon aku tengok sebab sangat menarik.


dan seterusnya ...


novel BAJU PENGANTIN MAK ANDAM nie memang menarik minat aku untuk membacanya..sebab tajuknya pon yer tapi ada sesuatu yang menarik dalam novel nie..
nak tau bace sendiri..!


 JODOH ATAU CINTA memang kelakar..

first time bace PERGILAH AIR MATA memang macam xbest aikk tapi kene bace sampai habis baru tau best ker x cik amani oii..

SENYUMAN MANISMU membuatkan aku tersenyum seorang :)

SIAPAKAH DIHATIKU sweet :)

JAJA & DIN banyak mengajar aku erti sebenar wanita..

penulisnya dulu seorang peguam.dapat idea tulis ANDAI ITU TAKDIRNYA melalui mimpi..
wow dah bace novel nie 20x pon xpenah bosan Syed Aizril dan Aleya..

nahh nie memang novel outstanding betul memNG RUGI SESIAPA YANG BELUM BACE sebab jalan cerita yang ringkas,menarik,watak yang berlainan,memang cerita yang memang orang biase pon xpernah terfikir ..

aku bagi jugak cover depan ngan belakang..

untuk pengetahuan korang aku pon peminat setia giler denagn karya Hlovate..his/her name so unik..
TUNAS novel pertama karya Hlovate yang aku bace dan seterusnya..

sesiapa yang bace cerita nie memang best kan.ADDIN SHAH DAN BENZ..
name tajuk jer macam xbest tapi dalam pehh walaahhh!!







dan sekarang aku sedang sibuk menyibukkan mata aku dengan satu lagi novel baru,, baru beli,baru bukak daripada plastic,baru tulis nama pemilik segalanya baru untuk novel itu dan novelnya ialah..

BUMI CINTA sangat2 teruja untuk menghabiskan novel ini sebab menarik..
ini juga salah satu adikarya novelis no.1 di Indonesia.


Oklah sampai sini jer entry nak tido dah ok bye2
p/s:bace-bace jugak tapi kewajipan kepada Allah S.W.T jangan sesekali dilupakan yerrr.. :)

No comments: